Óratipusok

Pilates : Olyan testi-lelki (szellemi) összhangot teremtő edzésmódszer, amely a jógát a legújabb fitness irányzatokkal ötvözi. A pilates- módszer alapvetően erő és nyújtó gyakorlatokra épül.
A középpontban a mozgás-kivitelezés precizitása, valamint a mozgásfolyamatosság és a tudatos légzés áll. Nincs benne koreográfia, nincs dinamikus zene, ami lehetővé teszi a Pilates-edzést idősebbek számára is, s mindazoknak, akik sohasem jártak még aerobik foglalkozásokon. Nyugodt, relaxáló, ugyanakkor nehéz, energiaigényes óra is egyben, ami még a tapasztalt aerobikosoknak is igazi kihívást jelent. Az óra során a test egészére dolgozunk, a has és a hátizmokat veszi a leginkább igénybe. A rendszeres Pilates hatására megszűnik a hát, a nyak és a váll fájdalma, növeli a hajlékonyságot, s rugalmasabbá válik a gerinc. A mozgás kecsesebbé, kifinomultabbá válik. A Pilates feszes izmokat épít, behúzza a hasat, kiegyenesíti a gerincet, segít elérni a harmonikus megjelenést. A testedzés ellenére, biztosítja a szellemi ellazulást is.

Stepaerobik : Koreografált, állóképesség fejlesztő és kiváló zsírégető hatású koordináció javító óra. Ehhez az órához kell némi ritmusérzék, vállalkozó kedv és egy steplépcső. A gátlásaidat hagyd otthon! Nagyon élvezetes óratípus.
Bővebben:
Van  zsírégető hatású, és léteznek dinamikus, intenzív állóképesség fokozó step tréningek is.
Néhány alabamai sportkutató kísérleteket, méréseket végzett a stepaerobikkal kapcsolatosan, és az alábbiakat következtette:

A stepre fellépegetés - és lelépegetés - eredményeképpen bár nem nő az alsótest erőszintje, sőt még az igénybevett izmok állóképessége sem fokozódik, csak igen kis mértékben, viszont gyönyörűen fejlődik a combfeszítő, valamint a combhajlító izomcsoport erőszintje közötti egyensúly. Ez fontos szerepet játszik egyes sportsérülések megelőzésében.

A megfelelően levezetett step aerobic órán a koreográfia, a használt lépés kombinációk maximálisan alkalmazkodnak a step aerobic órán alkalmazott zene ütem gyorsaságához.
A legtöbb aerobikos sérülés a talajra érések erejéből fakad. A steplépcső mögé történő lelépés azonban még mindig kisebb erősségű, mint egy egyszerű futásnál, vagy szökkenésekkel, ugrássokkal is járó (high-low combi) aerobik órán. A legtöbb sérülés veszéllyel a step órán az ún. - amúgy más aerobik órákon is alaplépésnek számító -"lunge" mozdulatból fakad melynek során nem közvetlenül a lépcső mellé lépünk le, hanem távolabb gördül a talajra a talpunk. A mozdulat erőteljesen igénybe veszi a vádli 3 izmát "magába gyűjtő" Achilles-inat, azt hirtelen megfeszíti, a vádlit egy pillanatra megnyújtja.
Egy step aerobic óra kalóriaszükséglete lépcsőmagasságtól függően egy kb. 30-40 perces step szakasz alkalmával akár 500 kalóriát is elégethetünk. Az elégetett kalóriák mennyisége függ még attól is, milyen az állóképességünk és mennyi a sovány izomtömegünk. Egy jobb állóképességgel rendelkező, alacsony testzsír százalékkal rendelkező ember több kalóriát éget el egy azonos testtömegű, kevésbé edzett, magasabb testzsír százalékkal rendelkező embernél.

Zsírégető óra : Közepes intenzitású, egyszerű lépéskondinációval és erősítéssel, mely a pulzusunkat folyamatosan a zsírégető zónában tartja. Az órán használhatunk különböző eszközöket , mint pl. súlyzó gumikötél labda stb.

Köredzés : Sokoldalúsága és hatékonysága miatt közkedvelt óratípus. Az edzés célja a keringési és légző rendszer fejlesztése mellett a nagy izomcsoportok komplex erősítése és az általános kondíció javítása. A köredzés lényege, hogy a résztvevők az alapos bemelegítés után a különböző jellegű gyakorlatokat meghatározott állomásokon, meghatározott ideig, ismétlésszámmal, intenzitással, pihenőidővel hajtják végre egyénileg, vagy csoportban. Az óra végén nyújtás, lazítás pihenteti, regenerálja a szervezetet.

X-CO : Mi az X-co?
Az X-co egy oxidréteggel bevont alumíniumhenger, melyben kvarchomok és fémreszelék elegye található.
Mi a különleges az X-co-ban?
Az X-co titka abban rejlik, hogy nem mozdulatlan tömegről van szó, mint egy súlyzó esetében,
hanem híg tömegről. A híg súly a henger egyik végéből a másikba mozog, ami megfeszítésre
készteti az izmokat. Az így keletkezett reaktív erővel az izület védve van.
Mire hat az X-co?
A reaktív mozgás arra ösztönzi a mélyen fekvő kötőszöveteket, hogy gyorsabban és nagyobb
számban állítsanak elő új sejteket, ami úgy a gyógyászatban, mint a sporttudományban
forradalmian újnak számít. A szalagok, inak és az izomkötőszövet egyszerre regenerálódnak az intenzív tréning során.

Has-láb-popsi : Izomfeszesítő edzésprogram, mely a tipikus női problémazónákra koncentrál. Sok ismétléssel és koncentrált izomfeszítéssel végrehajtott speciális gyakorlat sorokból áll. Segítségével megőrizhető a vonzó nőies külső .

Alakformálás, erősítés : Az egész testre kiterjedő alakformáló óra. Az erősítő gyakorlatok feszesítik az izmokat, javítják a testtartást, növelik a testtudatot. Ajánljuk mindenkinek, aki szép és formás testre vágyik! Az óra során súlyzót, gumikötelet, labdát és egyéb eszközöket használhatunk.

Fitball : A Fitball a világ talán legrégibb fitnesz eszköze, 1910-ben indult hódító útjára Svájcból. A hát-, és hasizom, valamint a gerincmerevítő izomcsoport erősítésére alakformáló, illetve a sok karmunkával kiegészített rugózó gyakorlatokkal, pedig zsírégető foglalkozás tartására is kiválóan alkalmas. A rugózás egyébként segíti a porckorongok anyagcseréjét egy finom, szinte masszírozó nyomóhatással, ami jótékonyan hat az elkezdődött meszesedés esetén. A fitball labdán végzett edzés tehermentesíti az izületeket, javítja a testtartást.

(Baba)-mama torna : Kisgyermekes Édesanyák figyelem!
Hozzátok magatokkal kisbabátokat, mozogjunk együtt a BABA-MAMA tornán!
 
A babás torna mozgási lehetőség azok számára, akik szívesen tornáznának, de kisgyermekük nélkül nehezen jutnak el az edzőterembe. A babás órákon a gyerkőcökkel együtt vesznek részt az anyukák, nem kell elválni a kicsitől. Míg az anyukák tornáznak, a gyerekek – anya biztonságot jelentő közelségében – tesznek-vesznek, játszanak a teremben. A foglalkozások klasszikus eszközös zsírégető, alakformáló aerobik órák, amelyeken a gyerekek hangulatától, hajlandóságától függően esetenként közös babás gyakorlatokat is végzünk.
 A Baba-Mama tornán elsősorban az anyukák mozognak, mely egy nem túl megerőltető kondicionáló, női alakformáló órának felel meg.  
Olyan anyukákat is várok ,akik már vágynak egy kis mozgásra,de a baba elhelyezése gondot okoz. Itt együtt tornázhat és babázhat is!  
Szoptatós mamáknál nem megy a tejtermelés rovására, sőt a rendszeres testmozgás a szervezet anyagcseréjének fokozásával a méregtelenítési folyamatokat is gyorsítja.
A torna előnyei: 
•     A baba-mama torna elsődleges célja nem a fogyókúra, 
•     Anyukák előbb visszanyerik terhesség előtti alakjukat, javul a közérzetük, 
•     A szülés utáni depressziót megelőzi, illetve megszünteti (mozgás, társaság), 
•     Babával való mozgás erősíti a mama-baba kapcsolatot, kötődést, 
•     A mamák megismerhetnek más anyukákat, és babáikat, 
•     Babák szociális és mozgásfejlődésére előnyös hatása van, megismeri egy kicsit az őt körülvevő        világot
•     A gyakorlatok végzésével megőrizhető a helyes testtartás, javul a vérkeringés. 

 A gyermekek tekintetében korhatár nincs, bármilyen kicsi babával lehet jönni, akiről édesanyja úgy látja, hogy közösségbe hozható. Természetesen beteg gyermekkel a foglalkozáson nem lehet részt venni.
 Az órára feltétlenül hozz magaddal törölközőt,gyermekednek innivalót, pici baba esetén saját kistakarót és pár saját játékot.


Hastánc : A köztudatban csábító, erotikus eszközként él, de igazából elsősorban a szabad önkifejezés eszköze. A hastánc egyaránt formálja a táncos testét és lelkét: női szépséget, termékenységet hangsúlyozó mozdulatai hatnak a lélek harmóniájára, elősegítik a szunnyadó női energiák feléledését. Ahogy hatására a test és a lélek szépül, úgy szebbnek látjuk a világot is. Ősi, női energiákat közvetítő erejénél fogva női önbizalmunk növekszik, a kisugárzásunk fokozódik. Növeli a hasizmok feszességét, a test hajlékonyságát, lazítja az ízületeket, segít szülés után visszanyerni a hasizmok régi tónusát, erősíti a méhet és a gátizomzatot, valamint a hát- és gerincoszlop menti izmokat, növeli a csípő rugalmasságát. Mozdulataink kifinomultabbá válnak, testünk kecsesebb, nőiesebb, szexisebb, határozottabb, de egyben „törékenyebb” lesz. Aki a tornát nem kedveli, annak (is) kitűnő mozgási lehetőség! A hastáncot kortól és kilóktól függetlenül bárki űzheti. A tanfolyamokról színpadi táncosok is kikerülnek, illetve "pusztán" a mozgás, a szép mozdulatok öröméért is látogathatók az órák.

Függő Jóga : Függő jóga!! Másnéven antigravitációs jóga.A legújabb fitness trend. Vannak, akik a hagyományos sportokat részesítik előnyben, azonban vannak olyanok is, akik a merészebb módját választják az alakformálásnak. A jóga egyik extrémebb változata: az antigravitációs jóga. Az antigravitációs jóga atyja Christopher Harrison akrobata és tornász, akiben egy indiai elvonulása során, egy függőágyban ejtőzve merült fel a módszer ötlete, amit aztán profi szakemberek bevonásával, többéves munkával dolgozott ki. A technika javarészt a jóga és a levegőakrobatika elemeit ötvözi, a gimnasztikával de merít a pilatesből és más edzésmódszerekből is. A mozgásforma csökkenti a gerincre nehezedő nyomást, ellazít, ugyanakkor fejleszti az izomzatot, elősegíti a vér áramlását, ezáltal felfrissíti a szervezetet. A függőágyba burkolózva kizárhatod a külvilágot, a testedre, az elmédre és a lelkedre koncentrálhaszt. A gyakorlatok állandó kiegészítője az antigravitációs függőágy. Miért jó az antigravitációs jóga? A mozdulatok, nemcsak, hogy sokkal izgalmasabbak lehetnek a levegőben végezve, de kevésbé terheltek az izületek, jelentősen javul az egyensúlyérzék, Először talán merésznek tűnhetnek a levegőben végzett gyakorlatok, de már az első órán, meglátjuk, milyen egyszerűen is elvégezhetőek a mozdulatsorozatok. Amerikát már meghódította, most Magyarországon a sor! .

Virág